Játékdoki

Egykor szebb napokat látott játékok felújítása gyűjtőknek és apáknak...

Corgi Volvo 760 felújítás

2015. augusztus 06. 07:00 - jatekdoki

karcolt díszítéssel

A mai post tárgya egy ideig a dobozomban pihent, mert nem voltam biztos benne, hogy képes leszek felújítani. Aztán teltek a hónapok és rájöttem, már fejlődtem annyit, hogy megpróbáljam.

A modell viszonylag szép volt, a kerekein és az alvázán alig láttam kopást. De az ablakai...azok szörnyű állapotban voltak. Mélyen beleszántott barázdák éktelenítették mindenhol. A kaszni is kapott belőlük.

dscf6911.JPGdscf6912.JPG

A típust Tommi postja, valamint a Volvo történelem ide illő fejezete tökéletesen bemutatja, így ezen elegánsan átlépnék... Amikor ezen az autón dolgoztam és többé-kevésbé megismertem, akkor vezetés közben mindenhol Volvókat láttam. Pont a festés idején, a Keleti környékén úszott el egy 740-es a belső sávban, én meg mellette haladva próbáltam megfigyelni azokat a részleteket, amik érdekeltek. Nagyon elegáns autó és hatalmas.

Külseje alapján a 760-as és a 740-es Volvo nem sokban különbözött, ráadásul a Corgi az alvázra sem írta fel a típust. Szerencsére az Ebay-en találtam egy képet a dobozáról, ami segített a beazonosításban. (Érdekesség, hogy ezen a darabon az oldalsó gumi csík festett). Az is látszik, hogy a modell 1985-ben készült.

_12.JPG

Óvatosan szétszedtem, amíg a kaszni ment a hígítós fürdőbe, megpróbáltam megmenteni a szélvédőt. Vizes 500-as, majd 1200-as csiszolópapírral dolgoztam rajta. Szép lassan eltűntek a mély barázdák. Felpolíroztam, elégedett voltam az eredménnyel. Az alkatrész néhány századdal (tizeddel?) karcsúbb lett ugyan, de ez nem okozott problémát.

dscf6948.JPG

A karosszéria szép tiszta lett. Itt-ott át kellett csiszolni, de az öntvény jó minőségű volt.

dscf6924.JPG

Neten kalandozva csupa elegáns színű darabot találtam ebből a típusból, nem véletlenül készült presztízs autónak.:-) Alapozás után én is egy metál színt fújtam rá, majd egy réteg színtelen lakkot. Száradás után felpolíroztam. Kicsit festegettem a lámpák és a lökhárítók környékén, mert egyszínű állapotában kissé unalmas volt. (Nem is értettem, hogy a Corgi mért fújt rá egyszerű, matt ezüstöt...)

dscf6949.JPG

Volvo 760 Saloon - irány a gyűjtemény:

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekdoki.blog.hu/api/trackback/id/tr287677760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása