Játékdoki

Egykor szebb napokat látott játékok felújítása gyűjtőknek és apáknak...

Matchbox Rolls-Royce Silver Spirit felújítás

2015. november 18. 07:00 - jatekdoki

A blog beköszönőjében is az áll: "A játékok kopnak...minél jobban szeretik őket, annál inkább." Andris segítségével talált meg Attila, aki megkért, hogy próbáljam meg egyik gyermekkori kedvencét helyreállítani. A kérése az volt, hogy a kisautó lehető legjobban közelítse meg a gyári állapotot. A Rolls-t elnézve minden alkatrészéhez hozzá kell nyúlni egy kicsit...

Apró fognyomok is voltak az erősen kopott hűtőrács felső élén:

dscf7560.JPG

Szétbontottam és letisztítottam az alkatrészeket. Az ajtó laprugója elveszett, de az szerencsére pótolható.

dscf7834.JPG

Sajnos az autó bal oldali A oszlopa hiányzott és a jobb oldali is elrepedt. De semmi sem reménytelen. Wmormo januári írásában pont egy ilyen problémákkal küzdő Mercedest újított fel. Ennek alapján epoxi gyantával megragasztottam a repedt oszlopot, valamint sztirol lapból elkészítettem és beragasztottam a hiányzó részt is. Epokitt-et használtam, egyszerre ragasztó, de tapaszként is működik.

A karosszéria pótlását tovább finomítottam és lealapoztam:

dscf7865.JPG

A festék kiválasztásánál a korhű megjelenés volt az elsődleges szempont. Olyan bordó árnylatot választottam, ami az eredeti kisautón is nyomokban megmaradt. Ez volt az első réteg, polírozás előtt.

dscf7938.JPG

Az alváz is kapott egy fényes fekete réteget. Ilyen volt...

dscf7835.JPG

...és ilyen lett.

dscf7864.JPG

A hűtőrács kopását tapasszal építettem vissza. A megmunkálás az apró méretek és a szimmetrikus síkok kialakítása miatt sokáig tartott.

dscf8171.JPG

Az egykori szépségét finom pigmentet tartalmazó ezüst festékkel próbáltam visszaadni.

dscf8175.JPG

A karosszéria festése két rétegben, bordó és vörös lakk keverékével történt. Az autón maradt festékmaradványok, illetve a neten talált képek alapján állítottam be az árnyalatot.

Attila kérésére semmilyen kiemelés (lámpa, keretek, díszcsíkok) nem történt, csak az eredeti, gyári állapot visszaállítása volt a cél. Remélem elértem...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekdoki.blog.hu/api/trackback/id/tr308006499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása