Játékdoki

Egykor szebb napokat látott játékok felújítása gyűjtőknek és apáknak...

Matchbox (Metalcar) BMW 750i felújítás

2015. május 08. 16:00 - jatekdoki

Óóó...már megint egy Metalcar. Ez a modell volt a legelső, amit olyan szándékkal vettem kézbe, hogy helyreállítsam. Alapvető ismeretek hiányában félretettem, de most elhatároztam, hogy befejezem.

Azt gondolom, aki olvassa az írásaimat, az nem a magvas és precíz típusismertetőkért teszi. Így most is elegánsan hivatkoznék Joe postjára ahol a BMW 750i-ről mindez hozzáférhető és hiteles. A magyar kiadás egy Matchbox SuperKings másolat, az eredeti darabról pittlaren írt egy minden szempontból teljes ismertetőt. Eredetileg egy hatalmas fényhíd volt a tetején, de talán ez volt az első, ami letörhetett róla. Én egy civil autót szerettem volna készíteni belőle, így a villogók hiánya nem volt probléma.

Ez a kis roncs hiányosan és kissé törve érkezett.

Szétszedtem és tömítettem a tetőn tátongó lyukakat. Az öntvény sajnos eléggé rossz minőségű, sorjás volt, a hibás éleket is végig kellett csiszolni.

dscf4182.JPG

Ezután kezelésbe vettem az alvázat. A Metalcar által használt műanyag laprugót kiegyengettem, a sérült kereket kicseréltem. A meglévő dísztárcsákból öntőformát készítettem és műgyantából kiöntöttem a négy elemet. Most is LEGO keretbe, gyurma alapra építettem fel az öntőformát. A tárcsák alá kis gyurma hengereket tettem, hogy a forma illesztése pontosabb legyen. A forma zárásakor távozó levegő és műgyanta számára kis csatornákat szoktam készíteni fültisztító pálcikából.

Amikor az első felöntés kétkomponensű szilikonja megszilárdult, 24 óra pihentetés után kiemelem belőle a gyurma távtartókat (a mesterdarab benn marad). Sűrű szappanoldattal átecsetelem, majd annak száradása után ráöntöm a forma másik felét is. Ha mindent jól csináltunk, akkor a forma két fele szépen elválik és az eredeti alkatrészeket is gond nélkül ki tudjuk emelni a formából. Ezután újból alapos szappanozás-szárítás következik, és mehet bele a műgyanta. Ebben az esetben Epokitt tapaszt használtam. Ha 8-10 órán át melegíteni tudjuk, akkor lényegesen lerövidül az amúgy elég hosszú kötési ideje.

A felniket lefestettem, felmatricáztam és az alváz ezzel készen is volt. A dísztárcsa közepére felilleszteni egy alig 2mm-es matricát (középre???) nem megy selejt nélkül, ezért a rázósabb dekorokból többet nyomtattam...

dscf5220.JPGdscf5221.JPG

Az autó hűtőrácsa is hiányzott, ezt kényelmes módon egy másik roncsról pótoltam. Fekete festést és króm szegélyeket kapott.

dscf4413.JPG

 A belső teret először teljesen ki akartam festeni, mert az eredeti fehér színnel a fehér ülések egyáltalán nem mutattak jól. Viszont menet közben találtam egy szép, sötétkék árnyalatot (Koppenhága kék), amivel viszont jól nézett ki fehéren is. Így csak a műszerfal kapott egy kis festést és egy matricát. Sajnos a kormánykerék is elveszett, ezt a miniwerks fórumán látott módon, rézhuzalból készítettem el. A kerék mindössze 8mm átmérőjű, négy alkatrészből áll. Igen körülményes forrasztani: a teljes szerkezetet össze kell illeszteni, az egészet az ón olvadáspontja fölé melegíteni, majd a zsírtalanított felületet át kell ónozni. Nem sikerült elsőre... Átcsiszoltam, lefestettem, ilyen lett:

A hátsó lámpák is hiányoztak, ezeket sztirol lapból faragtam és ragasztottam.

dscf5227.JPGdscf5225.JPG

A végeredmény:

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekdoki.blog.hu/api/trackback/id/tr47410706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2015.05.09. 12:20:14

"A meglévő dísztárcsákból öntőformát készítettem és műgyantából kiöntöttem a négy elemet."

Óriási. Komolyan. Az ilyen, magától értetődő természetességgel előadott "apróságok" nyűgöznek le engem igazán.

Tommi · http://matchboxmemories.blogspot.com 2015.05.18. 11:37:40

Én ismét nem tudok napirendre térni ezen, hogy egy magyar másolatból ilyen szintű művet hoztál ki.