Játékdoki

Egykor szebb napokat látott játékok felújítása gyűjtőknek és apáknak...

Hot Wheels 1963-as Corvette Stingray I.

2015. augusztus 17. 07:00 - jatekdoki

Álomautó: 1. rész

A cím magyarázatra szorul, bár a megoldás sejthető... Két '63-as Stingray is begördült az - amúgy jellemzően márkafüggetlen - (konyha asztalomra) műhelyembe. Ez a gép volt az első.

Ez az a típus, amit szilánkokra törve sem hagyok ott a börzén, vagy egy használt játék kereskedésben. A Corvette Stingray a hatvanas évek nyelvén megfogalmazott költemény "A SPORTKOCSI"-ról. Szerintem minden játékgyártó megmintázta már valamelyik évjáratát. A típus C1-es, első változatáról Joe postja mindent elmond, amit tudni lehet és érdemes. A mai alany 1963-as, C2-es típus, osztott hátsó szélvédővel, és eszméletlen vonalakkal... Nagy rajongója lettem az európai sportkocsiknak: a Stingray esetében az volt az érzésem, hogy európai ihletettségű darab. Ez részben igaz is lehetne, de valószínűleg bonyolult marketing és még ki tudja milyen fejlesztői elképzelések eredőjeként születette meg a formaterv. Személyes véleményem szerint egy pszichológus is volt a csapatban, aki minden jellemzőt felírt egy kockás papírra, ami a rajongói szívet megfertőzheti egy autóban. Az utolsó betűig betervezték a javaslatait...

A Hot Wheels 1980-ban kezdte gyártani ezeket a típusokat (Hi-Rakers széria). Eleinte fém alvázzal és állítható (emelhető) hátsó felfüggesztéssel. A másik, felújított autó a Real Riders szériából származik, ami annyit tesz, hogy szebb felniket és feliratos gumikat is kapott. A hátsó híd ennél is több fokozatban emelhető (hogy miért, azt nem tudom...). A felújítás során rengeteg fejtörést okozott az autó erényeinek megtartása.

Később már egyszerű műanyag alvázzal készültek, a felfüggesztés fix volt. A jelen postban szereplő autóm már a '90-es évek elején készült, puritánabb kivitelű változat. Színezett üvege és sárga belső tere van, bár a kiindulási fotók alapján a színezett üveg új értelmet nyer. (Háttérben a Real Riders verzió aranysárga alapszínben.)

dscf6160.JPG

dscf6161.JPG

A kisautót óvatosan szétbontottam, a fém karosszéria fürdött egyet a hígítóban, de a műanyag alváz tisztogatása már időigényesebb volt. Acetonmentes körömlakklemosóval ecseteltem be, majd fültisztítóval, ecsettel, fogkefével, fogpiszkálóval szedegettem le a meglazult festéket. A kb. 1 mm-es "MATTEL INC 1979" felirat tisztítása jelentős önfegyelmet követelt. A képeken talán nem látszik, de a kis felújító elődöm évekkel ezelőtt először egy csillámos körömlakkal próbálkozott, majd matt feketével fejezte be a munkát. A szélvédőt a körömlakk természetesen megmarta, de sikerült kicsiszolni belőle.

A többé-kevésbé már megtisztított alkatrészek:

dscf6361.JPG

A karosszéria metálfényezést kapott, az alváz egyszerű szürke maradt, csak a lökhárítók és a kipufogók kaptak ezüst festést. A tengelyeket felpolíroztam és a kerekek festését is sikerült viszonylag eredeti állapotukban helyreállítani.

dscf6958.JPG

A végeredmény:

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekdoki.blog.hu/api/trackback/id/tr257707826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.