Játékdoki

Egykor szebb napokat látott játékok felújítása gyűjtőknek és apáknak...

Nissan Silvia S15

2016. december 13. 09:51 - jatekdoki

...nőiesen

Hónapokkal ezelőtt merült fel az ötlet egy adásvétel kapcsán, hogy jó ez a Nissan Silvia kiadás, de a dekor elég valószínűtlen.

Igaz, ami igaz, ennél szebbet is el tudtam volna képzelni. Anikó, az autó új gazdája - aki maga is amatőr gyorsulási versenyző - gyakorlatilag szabad kezet adott, én pedig egy cseresznyefa virágos díszítést terveztem fehér alapon.

A festéket lemarattam, befotóztam az autót, majd kezdődhetett a grafika tervezése...

img_20160926_182205.jpg

A sakura motívum annyira egy Japánnal, mint a felkelő Nap korongja. A cseresznyevirág a mulandóságot, de egyben az újjászületést és az élet végtelen körforgását is szimbolizálja. Nekem meg amúgy is nagyon tetszett a cseresznyevirág...

Ez volt az első változat. Az autó domborulatai miatt a matrica tervezésekor egy kissé magasabbra rajzoltam a hátsó sárvédő feletti gallyat.

oldal_dekor_copy.jpg

A fa ágára az utolsó változatban még egy jégmadár is ült, mint a szerencse jelképe. :-)

oldal_dekor_copy1.jpg

Lefestettem fényes fehérrel, de annyira steril fehér lett, hogy inkább átfújtam fehér és gyöngyház keverékével, ami lágyabbá tette a megjelenését. Felhelyeztem a matricákat, kifestettem a szélvédő kereteket és a lámpákat.

A szélvédő eléggé karcos volt. Felpolíroztam és felmatricáztam, majd Templair mester tanácsára fényes, vizes lakkal kezeltem. Ettől látszólag karcmentessé vált és a szélvédőre ragasztott matricát is azonos fényességűvé varázsolta.

img_20161130_214751.jpg

 A kerekeket is kicseréltem. A tengelyek rövidítésére egy nemrég tanult módszert használtam. Apró hajlatot kell készíteni, amivel a tengely hosszúsága 1-2 mm-en belül szabályozható. Nagyon pontosan kell elvégezni a hajlítást, de működik!

img_20161130_214855.jpg

A felnik és a hátsó szárny grafit festést kapott, hogy ne legyen annyira hivalkodó. Íme a kész Silvia S15:

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekdoki.blog.hu/api/trackback/id/tr4012027361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wmormo 2016.12.15. 16:52:11

Ez nagyon jó lett és igen megihletett. Már gondolkodom is az én megoldásomon...

Ha jól értem átlátszó matricával készült ugye?

jatekdoki 2016.12.16. 11:42:00

@wmormo: Nagyon köszönöm! Igen, átlátszó matricalapra nyomtattam. A gyöngyház-fehér fényezés miatt nem tudtam fehér alapot használni.

Norbert Bán 2017.12.13. 06:34:32

Szia!Nagyon tetszetős lett! :D a ZÉÉÉ név honnan ered?

jatekdoki 2017.12.13. 07:45:27

@Norbert Bán: Horváth Anikó és Keresztes Zoltán versenyautóját díszítette ez a felirat. Mivel az autó Anikónak készült, rátettem ezt a dekort is.
süti beállítások módosítása