Játékdoki

Egykor szebb napokat látott játékok felújítása gyűjtőknek és apáknak...

'52 Hudson Convertible

2016. augusztus 28. 00:04 - jatekdoki

A Hot Wheels Hudson Hornet szemrevaló darab, bár nekem a piros-arany kombináció azért kicsit erős volt.

img_20160709_001406.jpg

img_20160709_001342.jpg

Ezt a gyönyörű vonalvezetésű autót első körben autentikusabb festésre szántam, de egy custom építő verseny apropóján végül nyitott autó készült belőle. Ez a csupa króm és acél óriás fantasztikusan jól nézett ki lehajtott tetővel. (kép)

ca14_r0016_16.jpg

A tető levágása után azért némi csalódást okozott, hogy az autónak gyakorlatilag nincs beltere. A kormány elnagyolt, a hátsó üléssor jelképes. :-(

Először a nyitott állapotban lévő tető takaróját, valamint a napellenzőt készítettem el sztirol lapból. A napellenzőt felragasztottam és a ragasztó száradása után tömítettem, csiszoltam.

img_20160716_181120.jpg

A kerekeket nem akartam kicserélni, így domborított műanyag dísztárcsákkal tettem az eredeti kerékhez hasonlóvá. A lyukasztóval kivágott korongot egy keményebb radír felületén könnyű megdomborítani. Utána finom csiszolópapírra szorítva lecsiszoltam a korong élét.

img_20160716_181107.jpg

 A beltér feljavítása a padlólemez és a hátsó üléssor beépítésével kezdődött. A fotók átnézése után az első üléssor hátuljára egy lapot is felragasztottam, ahogy az valódi autó kárpitján is látszott.Az elnagyolt kormánykereket levágtam és egy régi Matchbox kormányt illesztettem a helyére. A négyküllős kormány felső küllőjét kivágtam, majd egy félköríves elemmel is kiegészítettem, ami a kürt karja lehetett. Az utólag beépített padlólemez miatt nem lehetett a karosszériát hézagmentesen illeszteni az alvázhoz, ezért az illeszkedő felületekből egy kicsit csiszolni kellett. Ugyanebből az okból az alvázat apró csavarokkal rögzítettem a zamak öntvényhez, mert a ragasztó nem lett volna elég erős.

img_20160716_181210.jpg

Az első szárazpróba azt mutatta, amit szerettem volna látni.

Szétszedtem, a karosszériát bordóra festettem. A beltér fehér lett, az arany felületeket krómra cseréltem. Rengeteg apró részletet kellet kifesteni, díszléceket, a műszerfal elemeit, dísztárcsákat, stb. A munka élvezet volt, mert a szép öntvényen könnyű volt kiemelni a részleteket.

Végül ilyen lett az '52-es Hudson Covertible:

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekdoki.blog.hu/api/trackback/id/tr811656584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jewdi76 2016.08.29. 13:27:00

Tényleg nem semmi, kiváló összhang. Igazi klasszikus lett.

Bár semmi közük egymáshoz se stílusban, sem kivitelezésben, mégis ez a HW jutott eszembe róla:

mlb-s2-p.mlstatic.com/49-merc-mercury-t-hunt-2009-hot-wheels-51166-lacrado-14498-MLB111628030_4438-O.jpg

jatekdoki 2016.08.29. 14:51:11

@RÁJEN: @jewdi76: Nagyon köszönöm! Egyre jobban tetszenek az 50-es évek hajói. :-)
süti beállítások módosítása