Játékdoki

Egykor szebb napokat látott játékok felújítása gyűjtőknek és apáknak...

Üvegezett vitrin újafelhasznált alapanyagokból

2016. július 30. 17:58 - jatekdoki

Az eddig elkészült autóim - amit nem ajándékoztam el - papírtörlőbe csomagolva pihentek egy cipős dobozban. Ez nagyon kíméletes, de a szemnek kevésbé élvezetes tárolási mód. Amikor üvegezett tárolót terveztem, mindenképpen valamilyen újrahasznosítható tárgyat kerestem, ami illik a blog szellemiségéhez. Így akadtam rá a fából készült boros ládikákra. Ezekből a kétpalackos kivitel a legjobb, de - amint a későbbi képek is mutatják - a szimpla doboz is használható.

Ilyen dobozokat gyűjtöttem már korábban is, a kihúzható rétegelt lemez előlap helyére üveget vágtam és apróságokat tároltam bennük. Amikor már nem volt rájuk szükség, a padlásra kerültek. Most előszedtem és átcsiszoltam őket.

img_20160723_194003.jpg

A kész tárolót szemmagasságban a falra szerettem volna rögzíteni, ezért 10 mm-es rétegelt lemezből hátfalat készítettem, amire hátulról, rejtve csavaroztam fel a dobozokat. A szimpla doboz durván 100 mm széles, ezt a ritmust használtam a dobozok közötti hézagok kimérésénél is. A felső ládika felett nagyobb helyet hagytam, hogy akár nagyobb modellek is felkerülhessenek rá. Az átcsiszolt dobozokat és a hátlapot színtelen vizes lazúrral töröltem át. Több rétegben szép felületet ad, a felvitele pedig igazán egyszerű. Nem tartalmaz oldószert, a felhordáshoz használt szerszámok a lazúr száradása előtt vízzel lemoshatók.

Az üvegajtókat régi vitrinek üvegéből, a polcokat egy konyhaszekrény kibontott üvegéből vágtam. Utóbbinak egyik felülete rücskös, ami szép és praktikus is. Az érdes felületet felfelé fordítva az autók kerekei nem indulnak meg, ami bizonyos kompozíciónál előnyös lehet.

img_20160730_120838.jpg

Az üveglap vágása nem nehéz, bár egy jó üvegvágó nem árt a háznál. Én a kerekes vágóval tanultam meg dolgozni, azt szeretem. Ha valaki az üveg otthoni vágásával próbálkozna, szerezzen be egy kis üveg petróleumot is, anélkül az eredmény bizonytalan. A petróleum a vágókerék kenéséhez kell, rá kell cseppenteni, vagy bele kell mártani. Technikai segítség itt.

img_20160730_120923.jpg

A méretre vágott üveglapokat gyémánt bevonatos csiszoló lappal lesorjáztam (már ezek is olcsón hozzáférhetők a barkácsboltokban). Ez balesetvédelmi okból ajánlott. A lapokat természetesen üveges szakembertől is meg lehet rendelni. Az anyag és a vágás nem drága, de az élcsiszolás már komoly összeg is lehet.

Az előszerelés után így nézett ki:

img_20160730_091756.jpg

A polc helye egy olyan sarok lett, ahová nem tűz be a nap, de azért szem előtt van. A műanyag (ide érve a festéket is) legnagyobb ellensége a közvetlen napsütés.

Helyére szerelve üresen...

img_20160730_103856.jpg

...és berendezve:img_20160730_110517.jpg

Az elmúlt két év autói immár méltó környezetben.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekdoki.blog.hu/api/trackback/id/tr268923380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása