Óóó...már megint egy Metalcar. Ez a modell volt a legelső, amit olyan szándékkal vettem kézbe, hogy helyreállítsam. Alapvető ismeretek hiányában félretettem, de most elhatároztam, hogy befejezem.
Azt gondolom, aki olvassa az írásaimat, az nem a magvas és precíz típusismertetőkért teszi. Így most is elegánsan hivatkoznék Joe postjára ahol a BMW 750i-ről mindez hozzáférhető és hiteles. A magyar kiadás egy Matchbox SuperKings másolat, az eredeti darabról pittlaren írt egy minden szempontból teljes ismertetőt. Eredetileg egy hatalmas fényhíd volt a tetején, de talán ez volt az első, ami letörhetett róla. Én egy civil autót szerettem volna készíteni belőle, így a villogók hiánya nem volt probléma.
Ez a kis roncs hiányosan és kissé törve érkezett.
Szétszedtem és tömítettem a tetőn tátongó lyukakat. Az öntvény sajnos eléggé rossz minőségű, sorjás volt, a hibás éleket is végig kellett csiszolni.
Ezután kezelésbe vettem az alvázat. A Metalcar által használt műanyag laprugót kiegyengettem, a sérült kereket kicseréltem. A meglévő dísztárcsákból öntőformát készítettem és műgyantából kiöntöttem a négy elemet. Most is LEGO keretbe, gyurma alapra építettem fel az öntőformát. A tárcsák alá kis gyurma hengereket tettem, hogy a forma illesztése pontosabb legyen. A forma zárásakor távozó levegő és műgyanta számára kis csatornákat szoktam készíteni fültisztító pálcikából.
Amikor az első felöntés kétkomponensű szilikonja megszilárdult, 24 óra pihentetés után kiemelem belőle a gyurma távtartókat (a mesterdarab benn marad). Sűrű szappanoldattal átecsetelem, majd annak száradása után ráöntöm a forma másik felét is. Ha mindent jól csináltunk, akkor a forma két fele szépen elválik és az eredeti alkatrészeket is gond nélkül ki tudjuk emelni a formából. Ezután újból alapos szappanozás-szárítás következik, és mehet bele a műgyanta. Ebben az esetben Epokitt tapaszt használtam. Ha 8-10 órán át melegíteni tudjuk, akkor lényegesen lerövidül az amúgy elég hosszú kötési ideje.
A felniket lefestettem, felmatricáztam és az alváz ezzel készen is volt. A dísztárcsa közepére felilleszteni egy alig 2mm-es matricát (középre???) nem megy selejt nélkül, ezért a rázósabb dekorokból többet nyomtattam...
Az autó hűtőrácsa is hiányzott, ezt kényelmes módon egy másik roncsról pótoltam. Fekete festést és króm szegélyeket kapott.
A belső teret először teljesen ki akartam festeni, mert az eredeti fehér színnel a fehér ülések egyáltalán nem mutattak jól. Viszont menet közben találtam egy szép, sötétkék árnyalatot (Koppenhága kék), amivel viszont jól nézett ki fehéren is. Így csak a műszerfal kapott egy kis festést és egy matricát. Sajnos a kormánykerék is elveszett, ezt a miniwerks fórumán látott módon, rézhuzalból készítettem el. A kerék mindössze 8mm átmérőjű, négy alkatrészből áll. Igen körülményes forrasztani: a teljes szerkezetet össze kell illeszteni, az egészet az ón olvadáspontja fölé melegíteni, majd a zsírtalanított felületet át kell ónozni. Nem sikerült elsőre... Átcsiszoltam, lefestettem, ilyen lett:
A hátsó lámpák is hiányoztak, ezeket sztirol lapból faragtam és ragasztottam.
A végeredmény: