A Matchbox 1979-ben (...vagy 1980-ban...vagy 1981-ben) kezdte árusítani Ford Camper néven, piros színben, zöld üveggel. Nem sokat bajlódtak a variációkkal. A kecses pickup hátára egy lakókocsi felépítmény került, amihez hasonló egyébként a valóságban is létezett. A kisautó történetét Joe írásából ismerem.
A modell alapja az 1977-es (második generációs) Ford Courier. A hűtőrács alakja, valamint az első és hátsó lámpák elrendezése alapján ez egyértelműnek tűnik (forrás).
A kisautón, a parányi Ford embléma mellet a hűtőrácson látszik még egy korong, amit a típus a legnagyobb (2,3 literes) motorral szerelt változatai viseltek. Nem éppen rövid netes kutatás után találtam egyet:
Ez egy későbbi évjárat, de orrán ott a jelzés!
Ámulatba ejtő kidolgozottság egy kisautón! A vízszintes nyíl a Ford emblémát, a felfelé mutató nyíl a kiegészítő jelvényt mutatja.
Én egy hiányos darabot találtam, de - elmélyülve a részleteiben - azonnal megtetszett.
A fülke tetejéről lefűrészeltem a felépítmény rögzítésére szolgáló felöntést. A tátongó lyukat befoltoztam, tömítettem. A plató kidolgozása nagyon tetszett (ráadásul valósághű), nem is értem, miért nem jelent meg pickup változatban.
A hátsó lökhárító helyén is csak két csonk meredezett, ami a műanyag kiegészítést tartotta, ezektől is megszabadultam. Már látszott, hogy a hátsó lökhárítót pótolni kell.
Az autónak teljesen hétköznapi megjelenést szerettem volna adni. Az 1977-es színválasztékból egy barna árnyalatot választottam, ami illett a "melós autó" elképzelésemhez. Igazság szerint ez a szín inkább a Ford teherautóin szolgált ebben az időben. A választott árnyalat csak matt változatban volt hozzáférhető a számomra, így néhány réteg fényes lakkot is fújtam rá. Alapozás utáni állapot:
Festés után:
A karosszéria festése után (közben) elkészítettem modell öntőkeret darabból a hátsó lökhárítót (középen).
Az alváz elejét is színre fújtam, valamint kiemeltem a lámpákat és a hűtőrácsot. Eredetileg a teljes alkatrész nyers fém színű volt, nekem is így tetszett a legjobban, így az orr-részen kívül nem festettem le az alvázat.
Összeépítés után az 1977-es évjáratú Ford Courier:
Szabadban fotózva talán még mutatósabb: