Játékdoki

Egykor szebb napokat látott játékok felújítása gyűjtőknek és apáknak...

Matchbox Ford Courier

2016. május 19. 14:00 - jatekdoki

A Matchbox 1979-ben (...vagy 1980-ban...vagy 1981-ben) kezdte árusítani Ford Camper néven, piros színben, zöld üveggel. Nem sokat bajlódtak a variációkkal. A kecses pickup hátára egy lakókocsi felépítmény került, amihez hasonló egyébként a valóságban is létezett. A kisautó történetét Joe írásából ismerem.

A modell alapja az 1977-es (második generációs) Ford Courier. A hűtőrács alakja, valamint az első és hátsó lámpák elrendezése alapján ez egyértelműnek tűnik (forrás).

1970-1979-ford-trucks-35.jpg

A kisautón, a parányi Ford embléma mellet a hűtőrácson látszik még egy korong, amit a típus a legnagyobb (2,3 literes) motorral szerelt változatai viseltek. Nem éppen rövid netes kutatás után találtam egyet:

_kgrhqz_l_e-cyne5erbpoinnyub_60_1.JPG

Ez egy későbbi évjárat, de orrán ott a jelzés!

ford-courier-emblema.jpg

Ámulatba ejtő kidolgozottság egy kisautón! A vízszintes nyíl a Ford emblémát, a felfelé mutató nyíl a kiegészítő jelvényt mutatja.

img_5804.JPG

Én egy hiányos darabot találtam, de - elmélyülve a részleteiben - azonnal megtetszett.

 A fülke tetejéről lefűrészeltem a felépítmény rögzítésére szolgáló felöntést. A tátongó lyukat befoltoztam, tömítettem. A plató kidolgozása nagyon tetszett (ráadásul valósághű), nem is értem, miért nem jelent meg pickup változatban.

dscf9410.JPG

 A hátsó lökhárító helyén is csak két csonk meredezett, ami a műanyag kiegészítést tartotta, ezektől is megszabadultam. Már látszott, hogy a hátsó lökhárítót pótolni kell.

Az autónak teljesen hétköznapi megjelenést szerettem volna adni. Az 1977-es színválasztékból egy barna árnyalatot választottam, ami illett a "melós autó" elképzelésemhez. Igazság szerint ez a szín inkább a Ford teherautóin szolgált ebben az időben. A választott árnyalat csak matt változatban volt hozzáférhető a számomra, így néhány réteg fényes lakkot is fújtam rá. Alapozás utáni állapot:

dscf9714.JPG

dscf9715.JPG

Festés után:

dscf9775.JPG

 A karosszéria festése után (közben) elkészítettem modell öntőkeret darabból a hátsó lökhárítót (középen).

dscf9774.JPG

Az alváz elejét is színre fújtam, valamint kiemeltem a lámpákat és a hűtőrácsot. Eredetileg a teljes alkatrész nyers fém színű volt, nekem is így tetszett a legjobban, így az orr-részen kívül nem festettem le az alvázat.

dscf9776.JPG

Összeépítés után az 1977-es évjáratú Ford Courier:

 Szabadban fotózva talán még mutatósabb:

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekdoki.blog.hu/api/trackback/id/tr868727800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása