Játékdoki

Egykor szebb napokat látott játékok felújítása gyűjtőknek és apáknak...

Tri-ang Austin (FF K140) teherautó 1/25 felújítás 2. rész

2015. február 06. 16:00 - jatekdoki

A felépítmény pótlása

A felépítmény pótlását rétegelt lemezből készítettem. Mivel az elkészült teherautót a gyermekeimnek szántam, ezért strapabíró szerkezetet terveztem. 5mm-es rétegelt lemezből vágtam ki az elemeket. Kicsit vaskosnak tűnt, de ilyen vastagság mellett adódnak alkalmas ragasztási felületek. A vékonyabb anyagból készült szerkezet inkább csak dísznek lett volna jó. A plató oldalfal csatlakozásait 45°-ban összevágtam (így megfelelő ragasztási felület keletkezett), és összeragasztottam.

dscf3033.JPG

dscf3037.JPG

 (forrás: saját fotó)

Az oldalfalakba és a plató padlólapjába tompa végű karctűvel belekarcoltam a deszkázatot. Az üres kávát ezután ráragasztottam a plató járófelületére. A túllógó lemezt lemartam, csiszoltam.

dscf3050.JPG(forrás: saját fotó)

A sárvédő ívek közül egy megfelelő szélességű rétegelt lemez lappal emeltem ki. A plató alatt az eredeti változaton is hét borda volt (műanyagból). Ezeket a bordákat nagyméretű gyufából készítettem és a lágy nyír rétegelt lemezbe kb. 3mm mélyen beeresztettem.

dscf3131.JPG

dscf3132.JPG

A lemez közepére egy furatot is készítettem, mert az alvázon egy jókora horog volt az eredeti felépítmény rögzítésére.

dscf3134.JPG

Az elemeket egymáshoz rögzítettem és néhány rétegben átlátszó vastaglazúrral átfestettem. Az egyes rétegek között finom (P280) papírral átcsiszoltam. A rakodófelület festésére több variáció is létezett, én a természetes fa színe mellett döntöttem. A lamellákat a vizes bázisú töltő alapozó felvitele után sötétebb színnel kiemeltem.

dscf3141.JPG

Az alvázra két vékony fa lapon keresztül csavaroztam fel, ami segített a helyes távolság beállításában.

dscf3811.JPG

A következő és egyben befejező részben a lámpák és a hűtőmaszk pótlását mutatom meg, valamint a kész teherautót.

Szólj hozzá!
Címkék: Austin Tri-ang

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekdoki.blog.hu/api/trackback/id/tr437133467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása