A modell magyar változatát kétféle visszapillantó tükörrel készítették. Az egyik az eredeti Matchbox kialakításához hasonló, bepattintható műanyag elem volt. Nem volt belőle jobbos-balos, mindkét oldalra ugyanaz került (ezzel az információval Horváth Laci barátom segített ki, aki komoly gyűjteménnyel rendelkezik a magyar másolatokból). A másik variáció szerint a tükröt egyszerűen ráöntötték a fém karosszériára. Az eredeti tükör pedig igen jellegzetes volt:
(Forrás: www.bowerhillfire.com)
A tükröket 3mm-es sárgaréz lemezből vágtam ki, egyszerű lombfűrésszel. A forma további alakítása tűreszelővel és csiszolópapírral történt. Tömör réz vezetékből készítettem el a tükör tartókonzolját. A két alkatrészt színtelen epoxival ragasztottam össze. Száraz próbák után jöhetett a festés és a végleges beillesztés.
A matricák felhelyezését nyugodt lelkiállapotban érdemes elkezdeni. Ahogy korábban is írtam, a nyomtatott matricákat valamilyen vízálló alapozó lakkal kell kezelni. A matricaív gyártója általában erre a célra konkrét terméket ajánl. Én ecsettel, két rétegben húzom át az alapozóval (egy rétegben sajnos néha átázik). A mintát körbevágom, vízbe mártom, és két-három percet várok. A matrica papír hordozója szép lassan átázik és a nyomtatott réteg ide-oda csúszkál a felületén. Ekkor közvetlenül a tiszta és zsírtalanított helyére csúsztatom a felületen és például ecsettel vagy fültisztító pálcával kinyomkodom a vizet alóla. A fültisztítót szeretem a legjobban, ezt nem húzva, hanem hengergetve mozgatom, így nem mozdul el a minta. A felhelyezés előtt, különösen abban az esetben, ha a felület barázdált vagy domború, akkor matrica lágyítót is célszerű használni. Ez elősegíti a vékony műanyag hártya felületre illesztését. A matricák az alattuk lévő folyadék hártya miatt rövid ideig még mozgathatók a nedves felületen, ilyenkor adódik az utolsó lehetőség a beállításukra. A felhelyezett dekort 24 óráig száradni hagyom, majd átlakkozom.
Az összeszerelés már a munka vidám része, ebben az esetben 2,5mm-es csavarokat használtam, de a sima ragasztás is tökéletes. Ha ragasztom az alvázat, vagy bármit a modellen, akkor nem szívesen használok pillanatragasztót. Ennek az anyagnak a gőze és az oldat is felmarhatja a festést, valamint az átlátszó, műanyag alkatrészeket is csúnyán megmarhatja. Színtelen, kétkomponensű epoxi gyantát használtam mindenhol, ahol tartós rögzítésre volt szükség.
Ilyen lett a kész Metalcar Dodge Medicruiser: