Ezt a bámulatos szuperautót mindössze két évig gyártották, korlátozott darabszámban (280 vagy 275 darabot említenek, forrástól függően). A ’90-es évek leggyorsabb autója: 3,8 másodperc alatt is képes felgyorsítani az autót 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 350 km/h.
A hozzám került darab (Maisto, 1/40 léptékű) is szebb napokat látott, festése kopott volt, az első kerekei hiányoztak. (Csodálkoztam, de ilyet a valóságban is találni...) Eredeti színében nem fogott meg igazán, de mivel éppen akkor vettem egy remek felsőtartályos szórópisztolyt, amit mielőbb szerettem volna kipróbálni, sietve belekezdtem a felújításába.
Az eredeti állapot:
A festés igen vékony és meglehetősen rossz minőségű volt, 1-2 órás nitrohigítós áztatás teljesen lemarta. A vékony spiáter öntvényeknek egyébként nem tesz jót a hosszú ideig tartó oldószeres áztatás, a felületük „megöregszik”. A fémtiszta karosszéria:
A korábbi munkáknál nem használtam alapozót, és később úgy tapasztaltam, hogy a festékréteg nem mindenhol tapadt meg jól. Ez volt az első modell, ahol egy észter alapú (Mr. Surfacer 1000) „szórógittel” alapoztam. Alapozó festés után:
Vizes, P1200-as csiszolópapírral átcsiszoltam és mehetett a végleges ezüstmetál szín.
A nagy felületek festése után kiemeltem a lámpákat egy kis ezüst és narancs segítségével:
A végleges fényét két réteg színtelen lakk után kapta meg. Az köztes csiszolást egyszerű papírlappal végeztem, ennek éppen megfelelő az érdessége a lakkpor eltávolításához, viszont nem csiszolom át vele a fényezést.
Az első kerekeket egy szintén Maisto Mercedes-ről vettem le, amit előző gazdája valószínűleg teljes testsúlyával kipróbált. Egyedül a kerekek maradtak épek, így ezeket átszereltem a Jaguar-ra.
A kész Jaguar XJ 220: