Játékdoki

Egykor szebb napokat látott játékok felújítása gyűjtőknek és apáknak...

Jaguar XJ220 felújítása

2015. február 27. 16:00 - jatekdoki

Pisztolypróba

Ezt a bámulatos szuperautót mindössze két évig gyártották, korlátozott darabszámban (280 vagy 275 darabot említenek, forrástól függően). A ’90-es évek leggyorsabb autója: 3,8 másodperc alatt is képes felgyorsítani az autót 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 350 km/h.

A hozzám került darab (Maisto, 1/40 léptékű) is szebb napokat látott, festése kopott volt, az első kerekei hiányoztak. (Csodálkoztam, de ilyet a valóságban is találni...) Eredeti színében nem fogott meg igazán, de mivel éppen akkor vettem egy remek felsőtartályos szórópisztolyt, amit mielőbb szerettem volna kipróbálni, sietve belekezdtem a felújításába.

Az eredeti állapot:

dscf1574.JPG

A festés igen vékony és meglehetősen rossz minőségű volt, 1-2 órás nitrohigítós áztatás teljesen lemarta. A vékony spiáter öntvényeknek egyébként nem tesz jót a hosszú ideig tartó oldószeres áztatás, a felületük „megöregszik”. A fémtiszta karosszéria:

dscf3843.JPG

A korábbi munkáknál nem használtam alapozót, és később úgy tapasztaltam, hogy a festékréteg nem mindenhol tapadt meg jól. Ez volt az első modell, ahol egy észter alapú (Mr. Surfacer 1000) „szórógittel” alapoztam. Alapozó festés után:

dscf3848.JPG

Vizes, P1200-as csiszolópapírral átcsiszoltam és mehetett a végleges ezüstmetál szín.

dscf3859.JPG

A nagy felületek festése után kiemeltem a lámpákat egy kis ezüst és narancs segítségével:

dscf3877.JPG

A végleges fényét két réteg színtelen lakk után kapta meg. Az köztes csiszolást egyszerű papírlappal végeztem, ennek éppen megfelelő az érdessége a lakkpor eltávolításához, viszont nem csiszolom át vele a fényezést.

Az első kerekeket egy szintén Maisto Mercedes-ről vettem le, amit előző gazdája valószínűleg teljes testsúlyával kipróbált. Egyedül a kerekek maradtak épek, így ezeket átszereltem a Jaguar-ra.

A kész Jaguar XJ 220:

Szólj hozzá!
Címkék: Jaguar Maisto

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekdoki.blog.hu/api/trackback/id/tr977158187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása