A típust a Totalcar oldalán alaposan bemutatták már a hozzáértők. A Matchbox K-98 néven adta ki ezt a változatot, ami kivitelében - a szokásos - magas színvonalat képviselte. Még roncsként is kiválóan gurult, az ajtói is kifogástalanul működtek. A típus gyengéje a csomagtér ajtó volt, ami gyakran letört, elveszett. Az én darabom is a használat jegyeit viselte, de a formája nagyon tetszett, ezért eldöntöttem: nem túl hivalkodó, kéttónusú festéssel felújítom.
Ilyen volt az eredeti állapota:
A csomagtér ajtó pótlása jelentette az első problémát. Először papír sablont készítettem a kiterített szélvédő formájáról. Ezen még jelentős túlméretek voltak, az illesztésre 1-1 mm-t hagytam.
A mintát egy polikarbonát lemezkére átrajzoltam, kifűrészeltem és láng fölött melegítve megpróbáltam meghajlítani. Itt ért az első kudarc: a polikarbonát a kilágyulása előtti pillanatig igen rideg, utána viszont azonnal összeroskad és formátlan masszává válik. Tipikusan: még nem jó, még nem jó, már nem jó... Következő alanyom egy cd tok átlátszó sztirol fedele volt. Könnyen fűrészelhető és csiszolható anyag és ami még fontosabb: ez a lap fokozatosan lágyul. A melegítés során érezhető, amikor már hagyja magát hajlítani. A kifűrészelt sík lapot két léc közé szorítottam és hőlégfúvóval melegítettem át. A műanyag lágyulási hőmérséklete bőven a fájdalomküszöb felett van, így legyünk óvatosak az érintéssel! Íme az eredmény:
A formára hajlított szélvédőt tűreszelővel, csiszolópapírral finomítva illesztettem a helyére.
A megmunkálás nyomait papírlappal polírozva tüntettem el. Ha már a cd tok előlapja úgyis átlényegült, akkor a hátlapjából kifűrészeltem a hátsó légterelőt is.
Csak a szárnyat alakítottam ki ebből az anyagból, az ajtó keretét vékonyan felvitt epoxival imitáltam. A következő képen a nyers forma látszik a műgyanta "kerettel".
A csomagtér ajtaját finoman körbecsiszoltam, feketével átfestettem. Nem sokban hasonlít az eredeti Matchbox légterelőre, de ennél jobbra ezt a filigrán elemet nem tudtam kidolgozni.
A kerekek dísztárcsáit kipattintva megtisztítottam és átfestettem ezüsttel, amíg a festék száradt átmostam az alvázat. A laprugó itt még rozsdás, később ezt óvatosan letisztogattam róla.
Már csak a festés és a matricázás van hátra!