Játékdoki

Egykor szebb napokat látott játékok felújítása gyűjtőknek és apáknak...

Matchbox (Metalcar) Audi Quattro felújítás 2. rész

2015. április 03. 16:00 - jatekdoki

Keverjünk színeket!

Az Audi készen állt a festésre. A korabeli fotókon láttam azt a sajátos vörös színt, ami megtetszett. Ez a szín a referencia szerint "mars red", aminek több helyen is megtaláltam a színkódját. Az árnyalatot megpróbáltam otthon előállítani. Ekkora felülethez két réteg felhordása mellett kb. 4ml festékre lenne szükség (plusz legalább ugyanennyi hígítóra...). Úgy számoltam, hogy a 4 ml piros festékhez adok még pár csepp sárgát, egy csepp zöldet és kész is. A tégelyben elkevertem a színeket és finoman behangoltam a végleges árnyalatot, ami az üvegben igen meggyőzően hatott. Az első pofára esés akkor történt, amikor a festék megszáradt és az egész autó úgy nézett ki, mintha barna alapozóval festettem volna át. :-(

Második körben - levonva a tanulságokat - már sokkal élénkebb színeket kevertem és közben próbafestésekkel ellenőriztem a száradás utáni árnyalatot. Egyre jobb lett, így lefújtam az egész autót.

A motor és az új hátsó szárny is kapott egy réteg feketét, mielőtt a részleteket kifestettem volna rajtuk.

dscf4278.JPGdscf4281.JPG

A modellnek volt még egy komoly hiányossága...a műszerfal. Ezt egy, a dobozomban lévő Ferrari (!) műszerfallal pótoltam, amit alig kellett illeszteni az Audi belső teréhez. A műszerfal eredeti tulajdonosát kis gazdája gondosan széttaposta, csak a beltér és pár kerék maradt belőle. Lehet, hogy rossz döntés volt, de így legalább ez a szép kis műszerfal ismét tündökölhet. A sárga logót persze átfestettem a kormányon.

dscf4346.JPG

Feltettem az oldalakat díszítő matricákat és összeszereltem. Ilyen lett:

 

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekdoki.blog.hu/api/trackback/id/tr707253827

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tommi 2015.04.03. 21:26:26

Kéne. :-)

Tetszik a kreativitásod, hogy egy szemmel láthatóan kisipari magyar másolatból ilyen csodát hoztál létre.
(Bárcsak én is ilyen ügyes lennék...)

jatekdoki 2015.04.04. 08:17:36

Köszönöm! Ez egy elég pontos másolat volt, a Matchbox légterelő öntvény minden csiszolgatás nélkül a helyére kerülhetett. Sok másolt kisautót őrizgetek jobb vagy rosszabb állapotban, számomra kedvesek. Zsenge ifjú koromban nagyon vágytam rájuk. De nem vagyok gyűjtő, csak a felújítás hoz tűzbe, úgyhogy ez a darab akár a Tiéd is lehet! Jó ideje egy szintén másolt BMW 750i-n dolgozgatok, remélem az is szép lesz.
süti beállítások módosítása