Játékdoki

Egykor szebb napokat látott játékok felújítása gyűjtőknek és apáknak...

Matra Simca 670 streamliner 2.rész

2015. április 21. 16:00 - jatekdoki

Le Tonnerre, a Mennydörgés

A karosszéria héj a tapaszolások és csiszolások végtelen láncolata. Igyekeztem az elemek között íves átmeneteket képezni, amit ceruzára, vagy bambusz fogpiszkálóra szorított csiszolópapírral képeztem. Időnként vizes 1200-as csiszolópapírral is átmentem a felületeken, ez szépen kihozza a felületi hibákat.

A csiszolások monoton ismételgetése közben készítettem pár műgyanta másolatot a motorról.

dscf4598.JPGdscf4604.JPGdscf4672.JPG

A motorokból elképzelésem szerint csak a szívótorok fog kilátszani egy közös burkolatból. Sztirol lapra ragasztottam őket, majd tapaszolás, csiszolás... A korábbi postban említett kisautó belsőről leválasztottam a műszerfal egy részét a kormánykerékkel, amit a helyére ragasztottam. Az illesztési hibákat tömítettem. A függőleges vezérsík szögeit egy svéd Viggen vadászgép makettjéről másoltam, a két szárny kilépő éleit elvékonyítottam és a helyére illesztettem.

dscf4839.JPGdscf4842.JPG

A fülke tető szintén egy vadászgép tartozéka volt, amit két változatban is meg lehetett építeni. A kimaradt, nagyon szép és vékony falú tetőt beszabtam a helyére. Ez mobil marad, csak a legvégén lehet beragasztani, speciálisan az átlátszó alkatrészek számára forgalmazott ragasztóval. Sajnos a szokásos makett ragasztó megmarná  a felületét.

A festéssel az átlagosnál is többet vesződtem. Alapozás után fényes fehérrel lefújtam, kimaszkoltam...

dscf4914.JPG...és felvittem rá az egyik új szerzeményemet, a Revell fényes kék festékét. A szokásos módon készítettem elő, kb. 1:1 arányban hígítottam és fújni kezdtem. Ekrre a festék vékony szálhúzással válaszolt, amit a szintetikus festékeknél még nem tapasztaltam. A túl sűrű észter hígítású színek szoktak ilyent csinálni, amikor a festékköd a levegőben összeáll és a gyors párolgású hígítótól megszabadul. Sajnos a szálak beletapadtak a felületbe és elég siralmas volt a kisautó jövője. Megvártam a lakk száradást és kipiszkáltam a felületbe tapadt szálakat. Ecsettel lejavítottam a felületet és mélyen eltettem a kék festéket... A maszkolással igyekeztem oldani a motor burkolatának nagy felületét, ezért a kék színt felvezettem a burkolat oldalára.

A műszerfal kapott pár jelzőfényt. (Vöröset, az nyugtatja...) A hajszál nem a modell része,csak a fotót nagyítva vettem észre.

dscf5012.JPG

 A kipufogókat vastag injekciós tűből fűrészeltem le. Összesen négy darabot illesztettem a karosszéria hátsó zsebébe.

dscf4999.JPG

A grafikát egyszerű elemekkel oldottam meg. A francia zászló színei, pár korabeli támogató logója és a név: le Tonnerre vagyis "a Mennydörgés".

A karosszéria pontos illesztése miatt a meglévő szegecsre az autó két fele összepattintható. Megfigyelhető a műanyag borda, ami a hátsó tengelyt a helyén tartja.

dscf5005.JPG

 Matricázás előtt...

dscf5007.JPG

...és után:

Valahogy így nézett volna ki a pályán:

635360294-bonneville-speedway-bonneville-_copy.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekdoki.blog.hu/api/trackback/id/tr237350696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása