Játékdoki

Egykor szebb napokat látott játékok felújítása gyűjtőknek és apáknak...

Metalcar (Corgi) VW Polo felújítás

2015. július 16. 07:00 - jatekdoki

115 éves a Magyar Autóklub

Számomra hihetetlen, hogy a Magyar Autóklub jogelődje, a Magyar Automobil Club már 115 éves! A fő célok is szívmelengetőek (1900-at írunk!): olcsó benzin beszerzése, kiállítások, versenyek szervezése, érdekvédelem...

1958-tól már azon fáradoztak, hogy műszaki segélyszolgálatot állítsanak fel, amely eleinte korlátozott területen, később országosan és ingyenesen állt a bajba jutottak segítségére. Az első "sárga angyalok" az osztrák klubtól kapott Steyr-Puch autókból álltak. A '70-es évek tipikus segély járműve már a Trabant 601 volt. Később Zsigulik majd Ladák is megjelentek a flottában. A '80-as évek közepén az ADAC jóvoltából Golf I-esekkel frissítették a segélyautókat. Szinte minden típust külön arculattal állítottak szolgálatba, ezért a logók, feliratok száma és helyzete folyamatosan változott. Ezt az én járgányom miatt is lényeges megállapítanom, mert erről a típusról kevés referencia fotó maradt fenn, így a korábbi típusok jelöléseiből is válogattam.

74732_615875_784x523.jpg

(forrás)

Innen jött az ötlet a Metalcar VW Polo grafikájára...Ez ugyan nem Golf, de külsőre nagyon hasonló. Szerintem ennyi eltérés a valóságtól még belefér (...legalábbis nekem) :-)

Két cikket szeretnék ajánlani a téma iránt érdeklődőknek: a "110 éves a Magyar Autóklub" és a "Sárga angyalok Ladában, Trabantban" címűt.

Az első szériás Polo-t 1975 és 1981 között gyártották két és háromajtós változatban. 0.8L, 0.9L, 1.1L, 1.3L motorokkal, négysebességes váltóval. A gyártás hat éve alatt közel 500.000 példány készült belőle. A sok változatot megért típust azóta is gyártják, 2009 óta az ötös széria fut.

A Metalcar kisautó eléggé hiányos állapotban került hozzám. A kaszni erősen eltorzult, a tető erős ütést kapott balról, az üvegei hiányoztak. A csomagtér ajtaját megfeszítették, ezért az sem működött már.

dscf5264.JPGdscf5265.JPG

Az eredeti 1:32-es Polo - ahogy már említettem - Corgi gyártmány. A magyar kisautógyártás történetét Beczl jóvoltából ismerem igazán, több fejezetből álló kiváló munkájából most a Metalcar-ról szóló fejezetet linkeltem.

Véletlenül van egy eredeti Corgi VW Polo Mk I. a birtokomban, érdekességként mutatok erről is pár fotót:

dscf4831.JPGdscf4834.JPG

Az angol változat precízebb kidolgozású, az ajtókat rugók húzzák be, finom kattanással. A magyar másolatnál még láthatók a rugó rögzítéséhez használt fém csapok, ám rugót tudtommal soha nem tettek bele. Sajnos emiatt hajlamos az ajtó a lógásra és a pontatlan záródásra. A Metalcar változatok zöme ráadásul eltúlzott méretű villogóval készült, ami a nehéz autó elejtésekor szinte biztosan szilánkokra törte a szélvédőket. Ennek annyi...

dscf5307.JPG

A hiányzó szélvédőket átlátszó polisztirol cd tokból készítettem el. Az első üveget kissé meghajlítottam és becsiszoltam a keretébe. Az oldalsó üvegek helyére "lemez betét" került, amiket később színre fújtam. A spiáter öntvény eléggé rossz minőségű volt, több réteg alapozó felhordása és csiszolgatás után mertem először színre fújni.

dscf5305.JPG

A villogó helyére egy kis műgyanta öntvényt illesztettem, melyet egy gyógyszeres fiola kupakjából, és egy 5 mm-es ledből mintáztam be. Apró szilikon formát vettem róla, elkészítettem a másolatot és becsiszoltam a helyére.

dscf6158.JPGdscf6159.JPG

Végre minden alkatész elkészült. A rozsdás tengelyeket felpolíroztam és kiegyengettem. Az ajtók eldeformált pántjait beállítottam, végre a csomagtér ajtó is működött. A kocsi belsejét fehérre, a külső felületeket pedig sárgára fújtam. A matricák tervezésekor a kevés számú referencia alapján, kissé önkényesen jártam el. A "sárga angyalokat" elég zsúfoltan matricázták, oldalra például két méretben is felkerült a "segélyszolgálat" felirat. Jellemzően megjelent az autókon a CASCO és valamilyen olaj reklám is (én természetesen az ÁFOR logót használtam, előbb-utóbb lesz egy áforos autóm is...:-))

A kész autó pedig ilyen lett:

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekdoki.blog.hu/api/trackback/id/tr327630384

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása