Játékdoki

Egykor szebb napokat látott játékok felújítása gyűjtőknek és apáknak...

Corgi Kenworth Truck feljavítás

2015. szeptember 08. 07:00 - jatekdoki

Irány a fűrésztelep!

A mai post tárgya egy szép állapotú, ámde kongóan üres teherautó. Joe tulajdonába menet félúton jött az ötlet, miszerint készítsek valamiféle rakományt a gépre, hogy legyen benne egy kis élet. Gyorsan megállapodtunk: rönkök kerülnek rá. Egy másik projekt előkészítése miatt már amúgy is nagyon szerettem volna kipróbálni a faágból készített rakományt. Még a nyár elején gyűjtöttem cédrus ágakat, melyek kérge szép színű és jól adja vissza az 1/80 - 1/100 körüli rönkök textúráját. Méretre vágtam őket, leszedtem a pergő kérget és szennyeződéseket, majd színtelen lazúrral kezeltem a felületüket.

Ilyen volt eredetileg. A kéményeket picit megrágcsálták, de ezt helyre lehet hozni...

dscf7025.JPG

Rézhuzalból hajlítottam néhány elemet a kaloda próbájához.

dscf7214.JPG

Jónak tűnt. A rönköket tartó felépítményt önhordónak terveztem, ezért készítettem két hosszanti rudat, ami pontosan beleillett a plató peremébe. Ezután egy ideiglenes fa sablonra szorítottam csipeszekkel és ragasztószalaggal az elemeket, majd megforrasztottam.

dscf7220.JPGdscf7221.JPGdscf7222.JPG

Miután a platóra illesztettem és kiegyengettem a rudakat, átfestettem egy sötétbarna, észter alapú festékkel. Ez az olajjal szennyezett, rozsdás acél színét hivatott visszaadni. A rézre közvetlenül nem szívesen tapad a sima (enamel jellegű) makett festék, ezért próbáltam az észteres változatot. Remélem fent marad. A rudak vége kapott egy csepp élénk pirosat, ahogy a valóságban is gyakran kiemelik a gépkezelő számára a veszélyes nyársakat.

dscf7223.JPGdscf7224.JPG

Az autóra felpróbáltam a rakományt és a levelező listában alapos vizsgálat alá vetettük a kollégákkal. :-)

dscf7225.JPGdscf7226.JPG

Többen is magasnak találták a rakományt. Az én atyai szemem elfogult volt, de tudtam, hogy hallgatnom kell rájuk, ezért visszavágtam a plató rúdjaiból és levettem egy sort a rakományból is. A gumi pántok maradtak, így a rakomány később bontható, cserélhető marad. Szerintem jól is néz ki, a hevederhez hasonló érzetet kelt.

A végeredmény:

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekdoki.blog.hu/api/trackback/id/tr837768774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2015.09.08. 11:11:44

Nos, nekem annyi maradt, hogy beírom a "Nagy, Szent Antiópiai" Excel táblázatba és beteszem a modding vitrinbe. 8-)

jatekdoki 2015.09.08. 13:04:50

@Sam. Joe: Nagyon élveztem a munkát, szerintem tegyünk még egy polcot a vitrinbe, hátha lesz még ilyen. :-)

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2015.09.22. 19:50:44

Nem tudom, mennyi rakománnyal jobb, mert a három egy kicsit soknak tűnik, de a kirándulós tapasztalataimból az maradt meg, hogy a faszállító (nem röhög) teherautókra elég meglepő mennyiségű fát szoktak felpakolni.

jatekdoki 2015.09.23. 09:08:52

@SomiTomi: Valószínűleg egy kicsit kisebb rönkökkel kellett volna megpróbálnom a három sort. :-) Ezekkel a matuzsálem korú farönkökkel tényleg picit magas volt a rakomány. Mivel mind a két állapotát lefényképeztem, tulajdonképpen két variáció készült el, bár csak az egyik került fel a polcra.
süti beállítások módosítása