Korábban volt már egy Stingray ezen a blogon. Jelen verzió 1982-ben, a Hot Wheels Hi-Rakers széria részeként látta meg a napvilágot. Ennek még fém alváza volt, viszont a hátsó felfüggesztés több fokozatban állíthatóvá tették, ettől az autó hátulja drag-szerű lett. Erre az élményre még rátettek egy lapáttal, amikor a kipufogókat a küszöb alatt vezették el. A kerekei az akkor szokásos Hot Wheels stílusúak voltak. Nekem tetszenek ezek a kerekek, bár az eredeti felnikhez éppen semmi közük sincs.
Ilyen volt a kisautó eredeti állapota:
Ez a kivitel elég gyakori ahhoz, hogy az eredeti dekort nem kímélve valami izgalmas festés alapja legyen. A fotókat nézegetve a fényes vörös festés tetszett a legjobban. Diszkrét mennyiségű krómozott díszléc tartja egyensúlyban a vörös felületeket. (További szép képek itt.) A fehér falú abroncsok is lényeges elemei az autó megjelenésének.
Az autó szétbontása után a már sokszor leírt tisztogatási eljárás következett. A kerekek egész jó állapotban voltak. A krómozást frissítettem rajtuk, majd fehér lakkfilccel lefestettem a gumik oldalát. A lökhárítók éleit is "átkrómoztam", de előtte az alváz is kapott egy kis piros festést, ahol az eredeti autónak is festett elemei voltak. A karosszériára két réteg fényes vörös festék után felfestettem a króm díszléceket. A kéz remegése sokkal nagyobb, mint a fényes vonal vastagsága, így ezt a műveletet néhányszor elölről kezdtem. :) Sikerült a művelet, így összeállíthattam végre a vörös ördögöt.
A post elején említett állítható futómű pedig ezt tudja (nem tudom, érdemes volt-e vesződni vele a Hot Wheels mérnökeinek):
A végeredmény:
Bandáznak az aranyifjak: