Játékdoki

Egykor szebb napokat látott játékok felújítása gyűjtőknek és apáknak...

Hot Wheels 1963-as Corvette Stingray II.

2015. november 10. 07:00 - jatekdoki

Álomautó: 2. rész

Korábban volt már egy Stingray ezen a blogon. Jelen verzió 1982-ben, a Hot Wheels Hi-Rakers széria részeként látta meg a napvilágot. Ennek még fém alváza volt, viszont a hátsó felfüggesztés több fokozatban állíthatóvá tették, ettől az autó hátulja drag-szerű lett. Erre az élményre még rátettek egy lapáttal, amikor a kipufogókat a küszöb alatt vezették el. A kerekei az akkor szokásos Hot Wheels stílusúak voltak. Nekem tetszenek ezek a kerekek, bár az eredeti felnikhez éppen semmi közük sincs.

Ilyen volt a kisautó eredeti állapota:

Ez a kivitel elég gyakori ahhoz, hogy az eredeti dekort nem kímélve valami izgalmas festés alapja legyen. A fotókat nézegetve a fényes vörös festés tetszett a legjobban. Diszkrét mennyiségű krómozott díszléc tartja egyensúlyban a vörös felületeket. (További szép képek itt.) A fehér falú abroncsok is lényeges elemei az autó megjelenésének.

2075349_b0a1e17014_low_res.jpg

 Az autó szétbontása után a már sokszor leírt tisztogatási eljárás következett. A kerekek egész jó állapotban voltak. A krómozást frissítettem rajtuk, majd fehér lakkfilccel lefestettem a gumik oldalát. A lökhárítók éleit is "átkrómoztam", de előtte az alváz is kapott egy kis piros festést, ahol az eredeti autónak is festett elemei voltak. A karosszériára két réteg fényes vörös festék után felfestettem a króm díszléceket. A kéz remegése sokkal nagyobb, mint a fényes vonal vastagsága, így ezt a műveletet néhányszor elölről kezdtem. :) Sikerült a művelet, így összeállíthattam végre a vörös ördögöt.

A post elején említett állítható futómű pedig ezt tudja (nem tudom, érdemes volt-e vesződni vele a Hot Wheels mérnökeinek):

dscf8128.JPG

dscf8118.JPG

dscf8144.JPG

dscf8150.JPG

A végeredmény:

Bandáznak az aranyifjak:

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekdoki.blog.hu/api/trackback/id/tr288063382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tommi 2015.11.10. 12:21:34

Nekem jobban bejön, mint a szürke, viszont kivitelezési minőségre mindkettő ott van a topon.

jatekdoki 2015.11.10. 15:22:41

@Sam. Joe: @Tommi: Köszönöm! Talán a szürkéből többet is ki lehetett volna hozni, egymás mellé téve nekem is eszembe jutottak finomítások. Persze van még kettő ilyen autó a dobozomban, úgyhogy lesznek még kísérleteim. :D
süti beállítások módosítása