Játékdoki

Egykor szebb napokat látott játékok felújítása gyűjtőknek és apáknak...

Matchbox Hot Rod Draguar átépítés

2015. április 10. 16:00 - jatekdoki

"A tárgyak hálásak, ha megjavítják őket." (A Kisvakond)

A hot rod szleng az átalakított Jaguar-ra alkotta a Draguar kifejezést, ami ennek az 1970-es (n°36) kisautónak a hasán díszeleg. Az eredeti állapotú járgány a kilógó motorblokkal és a buboréktetővel számomra eléggé érthetetlen tervezői álláspontot képviselt. A kezembe került darabról az eltelt 45 év már leszedte a sallangokat, mindkét elem elveszett róla.

dscf4528.JPG

A kisautót forgatva egyre erősebb lett a késztetés, hogy át- vagy inkább visszaalakítsam az eredeti E-type megjelenést.

A modell minősége így, megkopottan is döbbenetesen jó! Szétfúráskor az ember érzi az öntvény ellenállását és látja a fémforgácsot, ami sokat elárul a gyártás színvonaláról. Ennél a darabnál egyenletes minőségű, kiváló alapanyagot használtak az angolok. Öröm volt dolgozni vele.

A festék lemaratása után 1mm-es sztirol lapokból becsiszoltam a motorháztetőt és a tetőre kerülő tipikus Jaguar domborulatot. Az ovális utasteret egy kis pótlással lezártam, ide jönnek majd a fejtámaszok.

dscf4531.JPG

Az ülések mögötti részen az autó hátuljának domborulatát folytatva lépcsőzetesen felragasztott lapokból kialakítottam a durva formát. Ezt a módszert azóta máshol is használtam: könnyebb egyenletesen felvinni a tapaszt és az egyenletes visszacsiszolásban is segít.

dscf4535.JPG

Apró műanyag csőszeletekből elkészítettem a fejvédőket és modellező tapasszal feltöltöttem az anyaghiányos részeket.

dscf4537.JPGdscf4539.JPG

Helyére ragasztottam az utastér mögötti elemet és összecsiszoltam a fém karosszériával. Az alapozó felvitele után már szebben látszik a megújult forma. Hasonló formát a valóságban is alkalmaztak a roadster változaton.

A szélvédő kialakítása nem ment könnyen. Papír sablont készítettem, majd a sablon után átlátszó sztirol lapból kivágtam a kiterített formát. A műanyag lemezt melegen kilágyítottam és óvatosan egy előzőleg kiszemelt boros dugó köré hajlítottam. A hajlítás jól sikerült, ám a műanyag az erős igénybevétel hatására beopálosodott. :-(

A végleges szín Joe javaslatára a "british racing green" lett. Jó döntés volt, a kis Jaguar büszkén feszít zöldben. Az alapszín felvitele után kifestettem a részleteket (hűtő, első lökhárító, hátsó lámpák, szélvédő keret). Az utastérhez nem nyúltam, nekem így "matchboxosabb", ráadásul ez a világossárga szín illett a sötétzöld karosszériához. Az alváz alól kikandikáló kipufogók színét egy kis króm festékkel frissítettem fel. A tengelyek egyengetése után a kerekek krómozását is felfrissítettem. Íme:

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekdoki.blog.hu/api/trackback/id/tr327254017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2015.04.10. 17:59:07

Sokkal jobban tetszik, mint az eredeti volt. Amúgy sem állom a kikandikáló blokkot - na jó, Mad Max szolgálati járműve kivétel -, de egy E-Type-ot így elcsúfítani még kisautóban is kézreütést érdemelne!

jatekdoki 2015.04.10. 20:01:33

Köszönöm! Az E-Type nagyon hálás forma, nemrég kukáztam egy Corgi 2+2 típust, rövidesen azt is kezelésbe veszem. :-)

wmormo 2015.05.16. 13:16:58

Grat! Nagyon tetszik, annál is inkább mert magam is hasonló átalakításon gondolkodom. De megelőztél, így gondolhatom még tovább az ötletemet!

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2015.05.22. 22:12:17

Joe jól mondja, jobb az eredetinél!
süti beállítások módosítása