A hot rod szleng az átalakított Jaguar-ra alkotta a Draguar kifejezést, ami ennek az 1970-es (n°36) kisautónak a hasán díszeleg. Az eredeti állapotú járgány a kilógó motorblokkal és a buboréktetővel számomra eléggé érthetetlen tervezői álláspontot képviselt. A kezembe került darabról az eltelt 45 év már leszedte a sallangokat, mindkét elem elveszett róla.
A kisautót forgatva egyre erősebb lett a késztetés, hogy át- vagy inkább visszaalakítsam az eredeti E-type megjelenést.
A modell minősége így, megkopottan is döbbenetesen jó! Szétfúráskor az ember érzi az öntvény ellenállását és látja a fémforgácsot, ami sokat elárul a gyártás színvonaláról. Ennél a darabnál egyenletes minőségű, kiváló alapanyagot használtak az angolok. Öröm volt dolgozni vele.
A festék lemaratása után 1mm-es sztirol lapokból becsiszoltam a motorháztetőt és a tetőre kerülő tipikus Jaguar domborulatot. Az ovális utasteret egy kis pótlással lezártam, ide jönnek majd a fejtámaszok.
Az ülések mögötti részen az autó hátuljának domborulatát folytatva lépcsőzetesen felragasztott lapokból kialakítottam a durva formát. Ezt a módszert azóta máshol is használtam: könnyebb egyenletesen felvinni a tapaszt és az egyenletes visszacsiszolásban is segít.
Apró műanyag csőszeletekből elkészítettem a fejvédőket és modellező tapasszal feltöltöttem az anyaghiányos részeket.
Helyére ragasztottam az utastér mögötti elemet és összecsiszoltam a fém karosszériával. Az alapozó felvitele után már szebben látszik a megújult forma. Hasonló formát a valóságban is alkalmaztak a roadster változaton.
A szélvédő kialakítása nem ment könnyen. Papír sablont készítettem, majd a sablon után átlátszó sztirol lapból kivágtam a kiterített formát. A műanyag lemezt melegen kilágyítottam és óvatosan egy előzőleg kiszemelt boros dugó köré hajlítottam. A hajlítás jól sikerült, ám a műanyag az erős igénybevétel hatására beopálosodott. :-(
A végleges szín Joe javaslatára a "british racing green" lett. Jó döntés volt, a kis Jaguar büszkén feszít zöldben. Az alapszín felvitele után kifestettem a részleteket (hűtő, első lökhárító, hátsó lámpák, szélvédő keret). Az utastérhez nem nyúltam, nekem így "matchboxosabb", ráadásul ez a világossárga szín illett a sötétzöld karosszériához. Az alváz alól kikandikáló kipufogók színét egy kis króm festékkel frissítettem fel. A tengelyek egyengetése után a kerekek krómozását is felfrissítettem. Íme: