Némely tárgynak üzenete van. Pontosabban minden tárgynak van üzenete, de csak néha értem tisztán. Amikor kiszúrtam ezt a kisautót, rögtön lecsaptam rá. Ilyen kopást azelőtt nem láttam, ráadásul az állapota feltűnően jó volt. (Úgy értem ezt, hogy nem hiányoztak belőle darabok, és nem volt szilánkokra törve a szélvédője.)
Ezt az autót nagyon szerették. Valószínűleg rengeteg csatát nyert a lépcsőkorlátokon és a kerítések szegélyén. A kis gyermekkéz szorongatásától, meg a zsebben hordozástól aztán szép egyenletesen lekopott, mint egy folyami kavics. A kerekei kúposra fogytak, a tengely mégis egyenes maradt. A Matchbox laprugós kivitelű autóinak igen lágy volt a rugózása, ami segített a tengelynek túlélni egy-egy nagyobb igénybevételt, de mégis...vigyáztak rá. Elhatároztam, hogy eredeti színében fogom felújítani, csak a dekoron változtatok egy picit, hogy egy bemutató autó hangulatát idézze.
A Nissan 300zx típusról és a Matchbox-féle változatról pittlaren írt egy remek postot. Írásában kiemelte a kisautó legnagyobb hiányosságát, a hátsó légterelő szárny hiányát. Úgy gondoltam, hogy a felújításba ezt az apró kiegészítőt is bevonom, így még szebb lehet.
A karosszéria tisztítása után, fotók alapján kijelöltem a légterelő konzoljainak helyét. Apró (1 mm-es) fúróval megfúrtam a csomagtér fedelét, ide folyhat be a ragasztó. Átkeményedés után a gyantából egy "szegecs" keletkezik, ami erősen tart. Ilyen kis felületű ragasztásoknál ezt a plusz munkát érdemes elvégezni.
Ráillesztettem az apró csonkokat, ezeket a ragasztó teljes keményedése után formáztam meg. Áramvonalasra alakítottam, eltüntettem a karosszéria felé az átmenetet és megfelelő szögbe csiszoltam a felső élét.
Ezen a képen az apró rögzítőcsapok látszanak.
A szárnyat 0,5 mm-es sztirol lapból vágtam ki és melegítve hajlítottam a megfelelő alakra. Ezen a ponton nem csodálkoztam, hogy a Matchbox mérnökei lemondtak ennek a filigrán elemnek a megjelenítéséről. Nehéz eltalálni a finom áthajlást a karosszéria felé.
A szárnyat csak fényezés után lehet felragasztani, mert az alatta kialakuló apró résbe festéket fújni képtelenség.
Az alvázat megtisztítottam a sártól és a rozsdától. Ilyen volt a szétbontás után. Jól megfigyelhető a kerekek kopása, illetve a jellegzetes "rongyolódása". A gumik kopása ellenére a kerekek ezüst festését felújítottam és ugyanezeket a kerekeket szereltem vissza.
A szélvédő polírozása és a részletek kifestése után összeállítottam. Az apró, vízszintes tagolások kifestése türelmet próbáló feladat. Az ajtó matricák az eredetit utánozzák, de előre és hátra feltettem a Nissan nevet is eredeti írásjelekkel (remélem jól) :-)