Egyre jobban tetszenek a keskeny kerekű Matchboxok. :) Ezeknek a kerekeknek az aránya közelíti a legjobban a valóságot. A vékony acéltengely és a belső szerkezet pedig finom rugózást ad a kisautónak. A hetvenes évek elején készült darabokról már az idő és a gyermeki kezek eltávolították a sallangokat (vonóhorog, nyíló ajtók...), cserébe a börze turkálós dobozából csekély összegekért az enyém lehetnek.
A Ford Cortina második generációja 1966-ben mutatkozott be, éppen 50 évvel ezelőtt. Két-, négy- valamint ötajtós (kombi) változatban kínálták a vásárlóknak. A motorválaszték az 1,2 literestől az 1,6 literesig terjedt (utóbbi csak 1967-től volt elérhető). A Matchbox 1968-ban mintázta be a kétajtós változatot és mindhárom fő kerék változatban gyártották.
Eredeti szépségében pittlaren mutatott be egy gyönyörű darabot a gyűjteményéből. Az enyém kissé hiányos állapotban várta a feltámadást. Az ajtók és a vonóhorog mellett a bal oldali "A" oszlop is hiányzott,a jobb oldali eltört, valamint a bal oldali küszöb is beteg volt. (De hát ez katonadolog...)
A karosszériát sztirol darabokkal és műgyantával kiegészítettem, majd a ragasztó átkeményedése után lecsiszoltam.
Az oszlop megformázása után már újra kezdett autóra hasonlítani.
A nyíló ajtók pótlását - bár nagyon foglalkoztatott - egyenlőre nem tudtam megoldani, így sztirol lapból fix ajtókat készítettem. Beragasztottam és az ajtó profilját éles késsel, vonalzó mellett "belekapargattam".
A fényezés előkészítésénél olyan világoskék árnyalatot szerettem volna kikeverni (metál változatban), amilyen az eredeti autókon is megjelent. Rövid kísérletezgetés után kétféle körömlakkból - tekintélyes mennyiségű észter hígítóval - sikerült egy szórható lakkot kevernem.
A szélvédőt alaposan felmarta a rákent oldószeres ragasztó, amit valamelyik előző tulajdonos használt. Az oka is érthető: valamilyen gyártási hiba következtében az első szélvédő elállt a keret élétől. Kb. egy órás csiszolás és polírozás után sikerült eredeti formájába hoznom, de a negyven éves sztirol lapocska hajlítgatását nem vállaltam, így maradt a rés a szélvédő mellett.
A kerekek és az alváz felújítása, valamint a részletek kiemelése után összeépítettem az autót.
A szép, napos idő tiszteletére a kertben is megjárattam a kis Fordot.