A felújítással és a bejegyzéssel is igyekeztem, hogy még a Dakar alatt megjelenhessen. :-)
Ari Vatanen hihetetlen versenyzői karrierje évekkel azelőtt indult, hogy én egyáltalán megszülettem volna. 1981-ben WRC világbajnok (emellett tíz futamgyőzelmet is szerzett), négyszeres Dakar győztes, remek sportember. Pihenésképpen egzotikus versenyeken is indul, mint például az 1988-as Pikes Peak-i hegyi versenyen, amelyről a Climb Dance című rövidfilm készült. A film Európában és Amerikában is több díjat nyert. Beszúrom ide, érdemes rászánni öt percet és tizennégy másodpercet...én a lábujjaimmal is kapaszkodtam, miközben néztem.
A roncs kisautó eredetére már nem emlékszem, de arra igen, hogy a különleges szélvédője keltette fel a figyelmem. Fekete festése volt (ami eredetiben ennél a típusnál szinte kizárt), a válófélben lévő alján pedig semmilyen jelzést nem találtam. Netes forrás szerint a Motormax készítette. Az arányai egészen jók, bár a jobb oldaláról hiányoznak a hátsó kerék előtt található beömlőnyílások. A többnyire balról fotózott autó esetében talán kicsit elbizonytalanodtak a kínai tervezők.
A kisautót szétszedni már nem nagyon kellett. A felújítás nehézsége a különleges festés és a rengeteg matrica felhelyezése volt. Az 1990-es, 203-as rajtszámú modellt szerettem volna elkészíteni, többek között a majdnem kerek évforduló miatt is.
(forrás)
Rengeteg fotót néztem át, mire begyűjtöttem minden logót és matricát. A végleges grafikát kissé egyszerűsítettem, mert az öntvény élei és sorjái matt lehetetlen lett volna mindent felhelyezni. Az egyszerű kerék is megmaradt, fehérre festése után jól közelítette az eredeti felnit. A matricázás mindig próbára teszi a türelmem, ez a darab különösen, mivel számos, igen apró feliratot tartalmazott.
Íme, az 1990-es Dakar győztes Peugeot 405 Turbo 16 Grand Raid: